تازه های خبر

تازه های خبر
متنوع و مفید 
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان تازه های خبر و آدرس letka7.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





امیر دریادار حبیب الله سیاری در همایش "نقش نیروی دریایی راهبردی در تامین امنیت و منافع ملی جمهوری اسلامی ایران (منطقه خلیج فارس و اقیانوس هند) در سالن شهید مطهری دانشگاه تربیت مدرس به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره اهمیت دریاها در حفظ و حراست از کشور اشاره کرد و افزود: امروز دشمن ما فقط در خلیج فارس نیست بلکه در اقیانوس‌ها گسترش یافته است و اگر درگیری ایجاد شود، باید برای دفاع به اقیانوس‌ها برویم چرا که دشمن ما ایستا نیست.

 وی گفت: بالغ بر 90 درصد تجارت جهانی از طریق حمل و نقل دریایی انجام می‌شود و استفاده از دریا ارزان‌ترین روش حمل و نقل کالاست.

 فرمانده نیروی دریایی ارتش به جایگاه ایران در منطقه غرب آسیا اشاره کرد و افزود: ما با 15 کشور همسایه هستیم با 3 کشور مرز زمینی و 8 کشور مرز دریایی داریم و با 4 کشور مرز دریایی و زمینی مشترک داریم.

 وی گفت: به همین دلیل جایگاه ایران بسیار با اهمیت است و در نظریه‌های قدرت و در تئوری‌های ژئوپولیتیکی ایران به عنوان بازیگر اصلی منطقه محسوب می‌شود.

 دریادار سیاری با تاکید بر اینکه مهم‌ترین مرز دریایی کشور ما از تنگه هرمز تا سواحل مکران است افزود: از طریق این مرز می‌توانیم به آب‌های آزاد دسترسی داشته باشیم و بر اساس قوانین بین‌المللی در همه مرزهای بین‌المللی می‌توانیم تردد کنیم و کسی نمی‌تواند مانع ما شود.

 وی ادامه داد: در منطقه دریای خزر با اقتدار حضور داریم و باید به دریای خزر توجه خاصی شود.

 فرمانده نیروی دریایی ارتش به دستاوردهای نداجا در طول 8 سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: در ایام جنگ یک هزار و 200 فروند موشک از سوی دشمن بعثی به سمت کشتی‌های ما شلیک شد که از این تعداد 259 موشک به کشتی‌ها اصابت کرد اما فقط 20 کشتی تخریب کامل شد .

 وی افزود: یکی از روش‌های ما این بود که اهداف کاذب می‌ساختیم و دشمن به سمت اهداف کاذب شلیک می‌کرد که حتی بعد از جنگ متوجه روش ما شدند.

 دریادار سیاری با اشاره به مشکل دزدی دزدان دریایی در آب‌های آزاد گفت: امروز توانسته ایم در منطقه امنیت کشتی‌های تجاری و نفتی خودمان را برقرار کنیم.

 وی افزود: بیشترین تراکم دزدی دریایی در تنگه باب‌المندب است و از سال 88 با دستور مقام معظم رهبری برای تامین امنیت به صورت مستمر در آن منطقه هستیم و توانسته ‌ایم 3 هزار و 200 فروند کشتی نفتی و تجاری را با سلامت عبور دهیم.

 فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه 230 مورد درگیری در ماموریت ‌ها داشته ‌ایم گفت: ما خلأ قانونی داریم و فقط ماموریت ما این است که دزدان دریایی را دور کنیم و ماموریتی برای دستگیری آنها نداریم و هدف ما این است که امنیت خودمان را برقرار کنیم.

 وی افزود: یکی از مشکلات ما این است که وقتی در 3 مرحله دستگیری دزدان دریایی را داشتیم به ما می‌گفتند که آنها را از زندان بیرون ببرید چرا که خلأ قانونی وجود دارد.

 فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه در موارد زیادی به کشتی‌های دیگر کشورها کمک کرده ‌ایم گفت : امروز با اقتدار در منطقه ‌ای که دزدی دریایی وجود دارد حضور داشته ‌ایم و وقتی کشتی‌های دیگر از ما کمک خواسته‌ اند ما به آنها کمک کرده ‌ایم.

 وی افزود: تا پیش از فرمان مقام معظم رهبری برای حضور در آب‌های آزاد ماموریت ما فقط در خلیج فارس بود اما امروز ماموریت ما تا مدار 10 درجه شمالی افزایش پیدا کرده است.

 دریادار سیاری گفت : دشمنان هیچ ‌وقت فکر نمی‌کردند در آب‌های آزاد حضور داشته باشیم ، نخستین بار که از کانال سوئز عبور کردیم کارشناسان خارجی گفتند ایران برای این در منطقه حضور پیدا کرده تا اقتدار خودش را نشان بدهد و این مسئله بسیار مهم است.

 برگزاری 20 رزمایش تخصصی در دستور کار نیروی دریایی ارتش

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری درباره رزمایش های نداجا افزود: برای اینکه بتوانیم تحرک و پویایی خود را حفظ کنیم و توان دفاعی خود را بالا ببریم و نقش ارزنده ای در توان بازدارندگی کشور ایفا کنیم برگزاری رزمایش های متعددی را در دستور کار قرار داده ایم.

 وی با بیان اینکه حدود 20 رزمایش را در طول سال به طور تخصص برگزار می کنیم گفت: این رزمایش ‌های تخصصی شامل جنگال، موشکی، عملیات ویژه اطلاعاتی، زیردریایی‌، ناوشکنی ها و امداد و نجات است که برگزاری آنها از ماه آینده آغاز خواهد شد.

 فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود : در انتهای هر سال یک رزمایش بزرگ دریایی با عنوان ولایت برگزار می شود که رزمایش بزرگ ولایت 95 نیز در صورت تصویب در اواخر امسال برگزار خواهد شد.

 دریادار سیاری درباره برنامه های نداجا در سال 95 نیز گفت: یکی از این برنامه ها ساخت زیرساخت های مورد نیاز ما در سواحل مکران است که به شدت در دستور کار ما قرار دارد .

 وی افزود: برنامه دوم ساخت تجهیزات مورد نیاز در سطح و زیر دریا برای حضور در شمال اقیانوس هند و آب های آزاد است.

 دریادار سیاری ادامه داد: حضور در آب های آزاد به عنوان مظهر اقتدار ملت، برقراری امنیت در نقطه ای که خطوط مواصلاتی ماست و احتمال آسیب دیدگی از آن نقطه وجود دارد، ارتقا توان رزمی، دفاع از مرزهای آبی و منافع کشور و پرورش نیروی انسانی مورد نیاز از جمله سرفصل هایی است که ما آن را دنبال می کنیم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: ارتشرزمایشنیروی دریاییتازه های خبر
[ جمعه 17 ارديبهشت 1395 ] [ 1:50 ] [ رضا ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 13
بازدید دیروز : 19
بازدید هفته : 13
بازدید ماه : 2644
بازدید کل : 84211
تعداد مطالب : 2503
تعداد نظرات : 399
تعداد آنلاین : 1

<-PollName->

<-PollItems->